Je hebt een klacht. Wat nu?
Zorgmolen De Hoop doet er alles aan om jou op een goede en respectvolle manier zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Maak deze kwestie dan kenbaar aan je begeleider. Misschien is er sprake van een misverstand en kom je er samen uit als je datgene bespreekt waarover je ontevreden bent of aangeeft wat je anders wilt. Is het moeilijk je ongenoegen mondeling te uiten? Probeer het je begeleider dan schriftelijk voor te leggen. Mogelijk ontstaat er op deze manier een opening om met elkaar te praten. Meestal lost een goed gesprek met je begeleider jouw onvrede of klacht op.
Als je er niet samen uitkomt.
Voel je je niet in staat de kwestie te bespreken met je begeleider en/of directie, laat de situatie dit niet toe of kom je er samen niet uit? Dan kun je kosteloos een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen. Deze ondersteunt je onder andere bij het formuleren van jouw klacht of onvrede en kan eventueel optreden als bemiddelaar.
Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht zijn cliënten toegang te bieden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgmolen De hoop is werkzaam bij erisietsmisgeaan.nl.
Als je er samen niet uitkomt kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van erisietsmisgegaan.nl via email info@erisietsmisgegaan.nl (t.a.v. coördinator klachtenbemiddeling) of per telefoon 035-2031585.
Meer informatie is te vinden op: Er is iets misgegaan